آخرین اخبار
کد مطلب: 80506
روحاني: تورم تا پايان امسال به کمتر از 20 درصد مي رسد
تاریخ انتشار : 1393/06/08 16:53:16
نمایش : 3064
رييس جمهوري گفت: تورم تا پايان سال 1393 به کمتر از 20 درصد مي رسد.
به گزارش سلام لردگان به نقل از ايرنا، حجت الاسلام و المسلمين «حسن روحاني» عصر امروز (شنبه) همزمان با آخرين روز هفته دولت و آغاز دومين سال فعاليت دولت تدبير و اميد در سومين نشست خبري با نمايندگان رسانه هاي داخلي و خارجي افزود: کاهش تورم در سال آينده ادامه خواهد يافت، تصميم دولت بر اين است که تورم در سال 95 تک رقمي شود.


رييس دولت تدبير و اميد تصريح کرد: دولت در سالي که گذشت در زمينه هاي مختلف که قدم هايي برداشته در مقاطع مختلف براي مردم تشريح کرده است و امروز هم به مناسبت اين که آخرين روز هفته دولت و وارد دومين سال کاري خود شده است نکات مهم را اشاره مي کنم.

روحاني يادآور شد: دولت در زمينه مسايل اقتصادي موفق شد تورم را در يک سال گذشته مهار کند و به وعده اي که به مردم داده بود تورم 12 ماهه را به 25 درصد برساند.

وي با بيان اين که امروز آخرين آمار مي گويد تورم 23.2 درصد و تا پايان سال کمتر از 20 درصد خواهد بود، گفت: پس وعده اي که به مردم داده شده بهتر از آن محقق خواهد شد.

رييس جمهوري ادامه داد: البته تصميم دولت بر اين است در سال95 تورم يک رقمي شود، پيش بيني ما اين است که اگر خدا به ما کمک کند به اين هدف دست يابيم و اگر اين کار عملياتي شود براي اولين بار است که بعد از 40 سال تورم کشور يک رقمي مي شود.



** تورم يک رقمي در سال 95



رييس جمهوري در ابتداي اين نشست خبري گفت: دولت قدم هايي که در سال گذشته در زمينه هاي مختلف برداشته در مقاطع مختلف براي مردم تشريح کرده و است. امروز هم به مناسبت آخرين روز هفته دولت و در واقع دولت وارد دومين سال کاري شده است به نکات مهمي اشاره مي کنم.

وي گفت: در زمينه مسايل اقتصادي دولت موفق شده تورم را در طول يک سال گذشته مهار کند و به وعده اي که به مردم داده بود که تا پايان امسال تورم 12 ماهه را 25 درصد مي رساند،عمل کرده است. امروز آخرين آمار ما مي گويد تورم 23.2 درصد است و تا پايان سال کمتر از 20 درصد خواهد رسيد؛ پس وعده اي که به مردم داده شده و بهتر از آن محقق خواهد شد.

روحاني تصريح کرد: البته تصميم دولت بر اين است که کاهش تورم را در سالهاي بعد ادامه دهد و انشاءالله در سال 95 تورم يک رقمي بشود که پيش بيني ما و بناي ما بر اين است . اگر اين کار عملياتي شود براي اولين بار است که بعد از 40 سال تورم ما يک رقمي شده است.

رييس جمهوري گفت: مساله بعدي، بحث رکود يعني مهمترين مساله اقتصادي ما بود. تلاش بر اين بود که در سال 92 از رشد منفي کاسته شود؛ در سال 91 رشداقتصادي منفي 6.7 بوده و در سال 92 منفي 1.1 بوده است. عزم ما اين بوتد که تا حدي رشد منفي را کاهش دهيم.

روحاني خاطرنشان کرد آماري که ارائه مي کند مربوط به بانک مرکزي است که ˈ تفاوت مختصري با مرکز آمار دارد و اين اختلافات جزيي هميشه بين اين دو مرکز آمار بوده استˈ.

اين خبر در حال تکميل است.

 

انتهاي پيام /*
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس